antik

1. Tekanan di tempat kerja dan di rumah.

Kerja banyak di tempat kerja menyebabkan badan kita kekurangan tenaga..Stress pun muncul dengan tidak sengaja..mulalah meroyan tidak menentu..penat di tempat kerja membawa ke rumah. Balik rumah kene siapkan kerja rumah pulak.. Paling stress kalau suami tidak perihatin. Kita duk membebel pun still buat salah dan mesti diulang-ulang benda yang sama. Ermm…

2. Malas bersenam

Memang kebanyakan wanita malas nak bersenam. Dengan anak-anak lagi.. Tapi hakikatnya tak bersenam pun memang dah banyak keluar peluh pun wanita yang dah jadi ibu ni..kerja tak henti,malam time tidur baru rehat.. bersenam la tu kan.. tapi bagi wanita kerja pejabat kena la cari masa bersenam untuk nampak muda..hihi

3. Suka makan makanan segera.

Makanan segera banyak perisa tambahan tau..  memang tak elok untuk kesihatan. Bila badan tak sihat, kita akan lebih nampak tua la kan..jadi? fikir-fikirkan..

4. Suka tidur lewat malam.

Tak suka tapi kadang terpaksa la..selepas selesai semua kerja rumah, baru boleh nak tidur lena.. kalau ada anak kecik lagi la kene berjaga…

5. Tidak suka makan jamu atau vitamin

Bagi saya, pernah la masa lahir anak sulung, makan jamu… tapi tak boleh tahan makan sebab turun berat badan terlalu mendadak..dah kurus makin kurus jadiknya..Anak kedua baru mencari-cari makanan tambahan or suplemen sesuai.. Shaklee la pilihan saya.. memang rasa badan lebih sihat, bertenaga, imuniti badan pun kuat (jarang kene selesema dan demam). Shaklee mudah nak amalkan…hihi

6. Lepas bersalin,tidak pantang dengan betul.

Ini pesanan mak… betul pun.. mak tu kuat pantang, sebab tu nampak muda macam 40-an walaupun usia sebenarnya dah lebih 60-an..Boleh kat kita, bengkung tuku pun  tak buat.. cane nak kecut semua urat-urat yang kembang time mengandung….ermmm

7. Sembelit, susah nak buang air besar. 

Sejak amalkan shaklee baru la hari-hari membuang…tiada lagi masalah ni.

8. Banyak berfikir.

Memang tak boleh lari dari banyak fikir la kan…. waa… semua benda nak fikir..anak-anak, suami, mak ayah, adik-adik..kerja..hmm

9. Suka makan lewat malam.

Suka makan malam nampak gayanya ni.. kene skip ni..tukar masa makan..

10. Banyak minum caffein.

11. Kurang berehat ; sibuk uruskan anak.

Camne nak rehat… sebab anak nak kat kita je kan.. layan juga la.. kalau tak …lagi tak boleh rehat..

12. Tiada rutin cuci muka yang betul.

Insha Allah, masih menjaga bab ni… tak selesa betul kalau tak betul-betul cuci muka.

13. Suka tidur dengan make up dimuka

Memang kene bersihkan dulu.. kalau tak, nanti muka berdaki, mulalah tumbuh jerawat sana sini.. kulit wajah pun nak bernafas jugak..jadi jangan malas nak cuci..

14. Tidak suka makan sayur dan buah.

 Makan sayuran dan buahan sangat penting..Merupakan serat tau. banyak faedah kita dapat..

15. Diet tak seimbang.

Diet bukan untuk kurus, tapi untuk sihat. Tapi tu la kadang susah nak amalkan secara konsisten.

16. Suka makan makanan bergoreng dan berminyak.

Kena kurangkan la lepas ni jawabnya.

17. Kerap kena matahari.

Kena jadi puteri lilin la lepas ni gamaknye.
Kalau nak nampak muda kena la pantang 17 perkara ini… Camne tu? Usaha la mana yang boleh kan…
Related image
Image result for vitamin shaklee muda
Image result for vitamin shaklee muda
Related image

Hawa Rashid
Shaklee Independent Distributor
C.O.D Kawasan Kuala Terengganu & Postage Seluruh Malaysia

Call | SMS | Whatsapp:
013 – 4076351

SID No.:
915471

Email:
sitimr86@gmail.com

profil

17 Punca Wanita Nampak Tua Dari Usia Sebenar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *